miércoles, 21 de diciembre de 2011

ELS EVE/A A L'AULA

APLICACIÓ DELS EVE/A A L’EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest apartat va dirigit a la reflexió sobre l’ensenyament aprenentatge que es dur a terme a partir de les noves tecnologies digitals a les aules d’educació infantil. Considero que el fet d’incorporar-les fa que es trenqui aquesta fractura digital que hi havia hagut fins ara i, al mateix temps, fa que poc a poc es vagi superant aquest grau de desconeixença tant elevat i que tant espanta a més d’un.


Penso que aquesta incorporació de nous recursos com ara la pissarra digital, l’ordinador i els programes d’activitats com el JClic, el Paint, el Kid Pix i els entorns virtuals en general, fan que l’infant en qüestió pugui aprendre a partir d’un ventall molt més ampli de tècniques i recursos dels que havia tingut fins ara. La familiarització del nen o nena amb aquest tipus de recurs farà que, poc a poc, s’adapti a un món cada vegada més digital i tecnològic. A més, el socialitza i el fa evolucionar cap a una societat contínuament canviant.

Precisament aquests avenços seran els que l’ajudin a adquirir unes competències que el dia de demà, quan sigui adult, l’hi seran molt útils. Per tant, deixant de banda l’àmbit educatiu i d’aprenentatge, podem dir que també els afavoreix en la seva vida quotidiana i futura precisament per aquest fet.
Concloent, tan sols puc dir que el fet d’aplicar els EVE/A a l’aula no ha de ser un tema que generi certa desconfiança o certa por, sinó tot el contrari, hem de pensar en el benestar i en el futur dels alumnes i quin millor camí per agafar que el dels recursos tecnològics que se’ns presenten al davant.

No hay comentarios:

Publicar un comentario