martes, 20 de diciembre de 2011

Sessió: DIMARTS 20/12/2011

La sessió d'avui ha anat destinada a exposar les experiències amb la implantació de les TIC de diferents escoles que hem escollit. M'es concret, amb la que hem escollit nosaltres, l'Escola Elisenda de Montcada considero que el resultat ha estat l'esperat. Estic molt conforme amb el que hem exposat avui davant dels companys.


Parlant de les altres escoles, m'ha sobtat el fet de que etiquetem les escoles una mica pel barri o la zona on estan situades i això no ho hauriem de fer, doncs podem caure en un gran error. Un altre grup de noies ens ha parlat d'una escola de Sant Cugat de Barcelona construida no fa gaire temps que creien que la implantació de les TIC estaria present segur, però s'han trobat amb que només disposaven d'una pissarra digital per tot el centre.

Comparada amb la nostra (de Montcada), que dóna la impressió de ser molt més senzilla i amb un nivell econòmic molt més inferior que, pel contrari, té una pissarra digital per aula ja des del parvulari fins primària i, a més, disposen d'una aula d'informàtica totalment equipada.

Quan hem acabat les exposicions hem entrat en un petit debat del fet de que hi ha professors que no estan disposats a treballar amb pissarres digitals ni amb res relacionat amb les tecnologies digitals, pel simple fet de que no saben el seu funcionament. Deixem de banda si l'edat del professor infuencia o no, doncs també poden ser mestres joves els que es neguin a fer-ne ús. Creiem que és injust que pel fet de ser una eina nova no vulguin aprendre la seva metodologia i aplicar-la a l'aula.

Considero que, com a futura mestra, m'hauré d'adaptar i aprendre a fer servir noves estratègies i noves eines que fins ara no havia utilitzat, però crec que aquesta hauria de ser l'actitut d'un bon professor: el fet d'adaptar-se i evolucionar per aprendre i pel bé dels alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario