martes, 22 de noviembre de 2011

Sessió: DIMARTS 22/11/11

Avui a la classe d'en Joan Anton hem exposat els temes relacionats amb les TIC i les TAC a l'aula d'infantil a partir de diferents exposicions orals en petit grup de tots els membres de la classe. Cada grup ha explicat alguna nova (i no tant nova) eina digital que podem treballar a l'aula d'infantil, com per exemple: la pissarra digital, el blog, els contes, l'enregistrament de veu amb arxius d'audio, el fet de fer partícip l'ordinador a les rutines dels nens, la comunicació entre pares i escola a partir dels blogs, etc.



He trobat molt interessant el fet de que els meus companys i companyes ens parlèssin de tantes eines i de tantes maneres de treballar aquestes TIC i aquestes TAC a les nostres futures aules com a mestres. Considero que ens seràn molt útils per varies coses; en un primer moment, pel fet d'anar avançant i evolucionant en quan a materials i a eines per l'aprenentatge de nous conceptes, al mateix temps per fer aquest canvi en la metodologia de la feina, també pel fet d'aprendre d'una altra manera i de veure les coses des d'un altre punt de vista i, sobretot, el fet de poder vincular una mica més a les famílies (per exemple a partir del blog de l'aula) a la vida escolar dels seus fills.

La exposició de l'ús Didàctic dels Blocs ens ha sortit força bé i n'estic orgullosa, doncs era la primera exposició que realitzavem a la classe i sota unes directrius ben clares: un power point senzill en quan a text, si pot ser amb una imatge, estudiar la nostra part de tal manera que la poguem explicar de la manera més entenedora i, per últim, sortir a exposar-ho sense cap tipus de guió.

Gràcies a les exposicions he pogut cerciorar-me que el futur que m'espera com a mestre serà molt diferent al que jo vaig viure com a alumne i, això, em provoca un pel de nostàlgia pel fet de saber que les coses no seràn com un dia vàren ser, però d'altra banda, me'n alegro de que es produeixi aquest pel fet de millorar els futur dels meus alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario