martes, 27 de septiembre de 2011

Sessió: DIMARTS 27/9/2011

El debat que s'ha obert avui a classe en relació amb les noves tecnologies m'ha servit per saber posicionarme respecte aquestes gracies a les reflexions pertinents que hem anat extreient de cada aportació. Tanmateix, aquestes aportacions m'han servit per adonarme d'algunes qüestions o intrigues que no m'havia plantejat anteriorment com el fet de introduir el tema de la contaminació en el debat de les TIC,i el fet de reflexionar si és del tot positiu o si és negatiu el fet d'estar tant informatitzades les aules del futur.
Un aspecte important  es un tema del que s'ha parlat una mica per sobre a la sessió d'avui, és el projecte 1x1 i l'escola 2.0. M'hagués agradat saber més d'aquests dos temes, doncs no estic gaire informada sobre aquests i no se quina diferència hi ha entre l'una i l'altre.

D'altra banda, he après que el concepte d'aula d'informàtica on s'ensenyava com fer anar programes informàtics com el word, l'excel o el paint queda en un paper secundari, doncs les TIC són eines que fan un progrés en l'ensenyament sense canviar la forma d'aquest. Al mateix temps, les TIC només tenen sentit quan afaboreixen el canvi en l'àmbit educatiu i la seva concepció d'educació.

M'ha cridat l'atenció el fet de que hem d'esnsenyar als nostres alumnes una relació amb aquesta eina i no pas per la relació que nosaltres mateixos tinguem en un futur, doncs provablement allò que ensenyem ara anirà evolucionant al llarg dels anys. És per això, que com a mestres hem d'integrar les TIC a les escoles i a les aules ja des del parvulari, doncs els futur va agafat de la mà de les noves tecnologies.

Com a conclusió diria que, com a futura mestra, ara sé que no hem de formar als alumnes en noves tecnologies i en el funcionament tant específic d'aquestes en quan a programes, sinó que hem de formar en allò que aprendran en un futur.


No hay comentarios:

Publicar un comentario