martes, 18 de octubre de 2011

sessió: DIMARTS 18/11/2011

Avui hem començat la part que li correspon a l'Eduard i com a presentació ens ha ensenyat un power point bastant interessant. Hem aprofundit sobre els entorns visuals i els mithans d'ensenyament aprenentatge en l'àmbit digital. 

No sabia que existís el terme "nadiu digital" ni el terme "immigrant digital", el primer fa referència a aquelles persones que han nascut en plena tecnologia digital i que per tant han crecut envoltada d'aquesta, la segona, en canvi, fa referència a aquelles persones que s'han trobat al mig d'una era completament digital i es troben perduts en ella. D'altra banda, hem parlat d'aquestes generacions que han nascut i han crescut en aquest període de temps, els anomenats "net generation", doncs estàn acostumats a viure envoltats d'aquestes tecnologies digitals.

Les TIC i les TAC han passat per uns progressos tecnologics bastant accelerats, doncs van començar amb els disquets, més tard els CD's i finalment amb les diferents webs i amb l'e-learning. No havia sentit a parlar mai d'aquest últim, però ara puc dir que són un conjunt de serveis que ajuden i faciliten l'aprenentatge a través d'internet.

M'ha cridat molt l'atenció quan parlavem dels mitjans que es fan servir en l'ensenyament aprenentatge l'elevat cost de les pissarres digitals i tot el que aquestes comporta, doncs em plantejo que: En aquest període que ens trobem ens cal evolucionar i introduir la tecnologia digital a l'aula però, com fer-ho amb l'elevat cost que aquestes suposen?

Hem obert un debat força interessant en quan al fet de que fins a quin punt els alumnes d'aquesta era que ens trobem ara poden aprendre d'algú que pot ser en sàpiga menys que ells? També hem reflexionat sobre els inconvenients que té l'ús de la pissarra digital a l'aula: si no funciona, si s'ha acabat la pila del bolígraf de la pissarra, si es cauen i es trenquen aquests bolígrafs, etc.

Em plantejo el seguent: Obviament no és fàcil l'acceptació de quelcom nou a l'escola i, sincerament, en lloc, però, si no acceptem o, si més no provem, què ens pot passar? Ens quedariem atrapats en la metodologia i la tecnologia que s'imparteix avui dia a les aules?

No hay comentarios:

Publicar un comentario